Informacja o cookies na tej stronie

Strona beko.com.pl wykorzystuje pliki cookie ("ciasteczka") w celu zapewnienia dostępu do treści (więcej informacji).
Zmiana ustawień dotyczących przechowywania ciasteczek możliwa jest bezpośrednio z poziomu Twojej przeglądarki.

Zamknij
Beko

Najczęściej zadawane pytania


Zbiór najczęściej zadawanych pytań dotyczących eksploataci urządzeń Beko. Wybierz grupę produktową której dotyczy Twoje pytanie.

Jeśli słychać jej pracę, sprawdź pytanie nr 2 – jeżeli to nie rozwiązało problemu, skontaktuj się z naszym serwisem. Jeśli nie słyszysz pracy chłodziarki, upewnij się, że jest właściwie podłączona oraz że w pomieszczeniu, w którym znajduje się chłodziarka, panuje temperatura powyżej 16 stopni. Jeśli temperatura jest niższa, chłodziarka automatycznie przerwie pracę.
Sprawdź ustawienie termostatu. Jeśli ustawiony jest na poziom 2,5 – podnieś ją. Jeśli na lodówce z wyświetlaczem ustawiony jest na poziomie 6 lub 8 – obniż ją na 4.
Sprawdź ustawienia termostatu. Powyżej poziomu 2,5 chłodziarka będzie częściej się włączać, a powyżej 4-5 – pracować stale. Optymalne ustawienie dla lodówki z wyświetlaczem to 4 dla komory chłodzącej oraz -18 w zamrażalniku.
Sporadyczne pomruki, bulgotanie i trzaski to normalne odgłosy wydawane przez czynnik chłodzący rozprężający się w układzie chłodzenia. Jeśli uważasz, że Twoja lodówka jednak pracuje za głośno, skontaktuj się z naszym serwisem.
Chłodziarka sygnalizuje, że w środku podniosła się temperatura – możliwe, że urządzenie było otwarte dłużej niż zwykle lub w środku znalazło się dużo nowej, niewychłodzonej zawartości. Jeśli „alarm” będzie świecił się dłużej niż 24h, skontaktuj się z naszym serwisem.
W chłodziarkach z systemem statycznym (nie No-Frost) to normalne zjawisko. Jeśli woda skrapla się na ściance modelu z technologią No-Frost, skontaktuj się z naszym serwisem.
Sprawdź ustawienie termostatu. Jeśli wszystko jest w porządku, skontaktuj się z naszym serwisem.
Sprawdź, czy odpływ chłodziarki został wyczyszczony. Jego lokalizację oraz sposób czyszczenia znajdziesz w instrukcji obsługi urządzenia.
Chłodziarki Beko nie zawierają żadnych elementów zapachowych – również czynnik chłodzący jest bezwonny. Odłącz lodówkę od prądu, dobrze ją wyczyść, a następnie wywietrz. Brzydki zapach powinien zniknąć.
Sprawdź, czy uszczelka nie jest uszkodzona. Jeśli nie, sprawdzimy lodówkę w ramach gwarancji – skontaktuj się z naszym serwisem. Jeśli tak, a uszkodzenie powstało po 6 miesiącach od zakupu chłodziarki, wymiana uszczelki może okazać się odpłatna.
Jak najszybciej skontaktuj się z naszym serwisem.
Jeśli uszkodzenie miało miejsce po upływie 6 miesięcy od daty zakupu sprzętu, wymiana elementu będzie płatna.
Sprawdź podłączenie do gniazdka, a zwłaszcza czy nie zamokło.
Sprawdź ustawienie termostatu. Jeśli ustawiony jest na poziom 2,5 – podnieś ją. Jeśli na lodówce z wyświetlaczem ustawiony jest na poziomie 6 lub 8 – obniż ją na 4.
Przede wszystkim sprawdź, czy pralka odpompowała wodę po poprzednim praniu (jeśli nie, sprawdź pytanie 12) drożność węża doprowadzającego wodę do pralki (i to, czy woda jest odkręcona). Jeśli wąż jest drożny, zresetuj pralkę wg instrukcji. Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się z naszym serwisem.
Zresetuj pralkę wg instrukcji. Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się z naszym serwisem.
Wyczyść dokładnie szufladę na detergenty (możesz wyjąć ją w całości) – zwróć szczególną uwagę na otworki, którymi do szuflady wlewa się woda.
Zmniejsz ilość wlewanego płynu do płukania.
Sprawdź, czy pralka nie jest przeładowana i ewentualnie usuń część wsadu. Jeśli nie, sprawdź, czy pralka wylewa wodę i czy był czyszczony filtr (sprawdź pytanie 12). Jeśli wszystko wydaje się być w porządku, skontaktuj się z naszym serwisem.
Jeśli Twoja pralka jest nowa, upewnij się, że zostały usunięte wszystkie blokady transportowe.
W przypadku dłużej użytkowanej pralki – sprawdź filtr i upewnij się, że nic nie utknęło w bębnie pralki (np. fiszbina ze stanika). Jeśli wszystko wydaje się być w porządku, skontaktuj się z naszym serwisem.
Upewnij się, że w pralce znajduje się właściwa ilość wsadu (przy zbyt małej ilości używaj programu Auto, aby pralka mogła dostosować szybkość obrotów) oraz – jeśli pralka nie wylewa wody – sprawdź filtr.
Upewnij się, że sprawdzenie nastąpiło podczas prania w temperaturze wyższej niż 30 stopni. Sprawdzenie tego w niższej temperaturze jest niemiarodajne. Jeśli pralka faktycznie nie grzeje, skontaktuj się z naszym serwisem.
Spróbuj wyczyścić pralkę poprzez „puste” pranie na programie czyszczenia bębna ( z dodatkiem kwasku cytrynowego (wsyp go w miejsce proszku – wystarczy kilka łyżeczek). Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się z naszym serwisem.
Sprawdź drożność węża odprowadzającego wodę, odpływ oraz filtr (wg instrukcji). Pamiętaj, że wąż odprowadzający musi znajdować się na wysokości co najmniej 40 cm nad podłogą. Jeśli wszystko wydaje się być w porządku, skontaktuj się z naszym serwisem.
Jeśli woda pojawia się z tyłu pralki, sprawdź czy wąż odprowadzający wodę nie jest uszkodzony lub źle zamocowany. Jeśli woda pojawia się z przodu, sprawdź dokręcenie filtra oraz integralność fartucha. Jeśli fartuch jest pęknięty, będzie trzeba go wymienić.
Jak najszybciej skontaktuj się z naszym serwisem.
Jeśli uszkodzenie miało miejsce po upływie 6 miesięcy od daty zakupu sprzętu, wymiana elementu będzie płatna.
Przede wszystkim sprawdź drożność węża doprowadzającego wodę do zmywarki (i to, czy woda jest odkręcona). Jeśli wąż jest drożny, zresetuj zmywarkę wg instrukcji. Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się z naszym serwisem.
Sprawdź drożność węża odprowadzającego wodę filtr, oraz odpływ. Pamiętaj, że wąż odprowadzający musi znajdować się na wysokości co najmniej 40 cm nad podłogą. Jeśli wszystko wydaje się w porządku, zresetuj zmywarkę. Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się z naszym serwisem.
Sprawdź czystość ramion myjących. Jeśli są czyste, zresetuj zmywarkę wg instrukcji. Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się z naszym serwisem.
Skontaktuj się z naszym serwisem.
Sprawdź, czy po zakończeniu zmywania z urządzenia wydobywa się para. Jeśli nie, skontaktuj się z naszym serwisem.
Sprawdź, czy ustawiasz właściwy program – zwłaszcza przy bardziej zabrudzonych naczyniach. Jeśli tak, sprawdź czystość filtra i ramion myjących oraz sprawdź, czy zmywarka podgrzewa wodę (zobacz pytanie nr 5).
Na podstawie wody w kranie sprawdź twardość wody w swoim ujęciu (specjalne paski można kupić np. w sklepie zoologicznym), a następnie dostosuj poziom twardości wody w zmywarce. Jeśli to już zostało zrobione, wykonaj zmywanie odkamieniające (sprawdź instrukcję urządzenia). W przypadku twardej wody upewnij się, że prócz specjalnych tabletek stosujesz w zmywarce także sól.
Po dosypaniu soli pamiętaj zawsze o jej zamieszaniu. Kontrolka soli może świecić się jeszcze 3-4 zmywania po uzupełnieniu.
Pamiętaj, że w przypadku zmywarek do zabudowy duża waga frontu lub zły naciąg linek może sprawiać, że drzwi urządzenia będą opadać. Jeśli masz pewność, że pod tym względem wszystko jest w porządku, skontaktuj się z naszym serwisem.
Jeśli posiadasz kuchenkę/piekarnik z zegarem elektronicznym, musisz go ustawić – w przeciwnym wypadku urządzenie się nie włączy. Jeśli mimo to urządzenie się nie włącza – skontaktuj się z naszym serwisem.
Opis czyszczenia szyby piekarnika znajdziesz w instrukcji dołączonej do urządzenia. Czyszczenie nie jest usługą realizowaną w ramach gwarancji.
Upewnij się, że właściwie użytkujesz urządzenie. Wymienione uszkodzenia nie podlegają naprawie gwarancyjnej, chyba że urządzenie jest nowe.
Odkręć na kilka sekund palnik i posłuchaj, czy ulatnia się gaz (możesz spróbować odpalić palnik zapalniczką lub zapałkami; jeśli nie, w żadnym wypadku nie próbuj samodzielnie udrożnić połączenia – musi to zrobić wykwalifikowany gazownik). Jeśli tak, sprawdź czy działa iskrownik. Sprawdź, czy płytki palnika nie są zabrudzone.
Sprawdź, czy po włączeniu pola płyta nie wyświetla komunikatu „L” (blokada przed dziećmi). Jeśli nie, skontaktuj się z naszym serwisem.
To może być wina Twojej taryfy energetycznej. Upewnij się, że urządzenie jest poprawnie podłączone (jeśli tak, wizyta serwisanta może okazać się odpłatna), a następnie skontaktuj się z naszym serwisem.
Nie znalazłeś/aś odpowiedzi na swoje pytanie,
zadaj je tutaj...

Zadaj pytanie
Masz pytania?
Zapraszamy na czat z naszym konsultantem.
Beko