Informacja o cookies na tej stronie

Strona beko.com.pl wykorzystuje pliki cookie ("ciasteczka") w celu zapewnienia dostępu do treści (więcej informacji).
Zmiana ustawień dotyczących przechowywania ciasteczek możliwa jest bezpośrednio z poziomu Twojej przeglądarki.

Zamknij
Beko

Najczęściej zadawane pytania

Sprawdź, czy Twoje pytanie znajduje się na liście. Alternatywnie możesz wyszukać instrukcję do Twojego urządzenia lub użyć
Formularza Kontaktowego

WYSZUKAJ INSTRUKCJĘ

Pytania ogólne

Część można zamówić w naszym magazynie części zamiennych. Zamówienie można złożyć poprzez stronę www.bekoczesci.pl lub e-mail: sklep@bekoczesci.pl.
Cenę części można znaleźć na stronie www.bekoczesci.pl. Można również wysłać zapytanie do naszego magazynu; adres e-mail: sklep@bekoczesci.pl.
Chłodziarka:
Numer seryjny znajduje się na tablice znamionowej, która przyklejona jest wewnątrz części chłodzącej, na prawej lub lewej ścianie, na wysokości szuflady na warzywa.

Pralka:
Numer seryjny znajduje się na tablice znamionowej. Tabliczkę można znaleźć po otwarciu drzwi pralki - nad uszczelką, po lewej stronie na górze przyklejona jest tabliczka znamionowa.

Zmywarka:
Numer seryjny znajduje się na tablice znamionowej, która jest przyklejona na wewnętrznej stronie drzwi, na prawym rancie.

Piekarnik/kuchnia wolnostojąca:
Numer seryjny znajduje się na tablice znamionowej, która przyklejona jest na listwie między komorą piekarnika a drzwiami (drzwi należy otworzyć do końca).

Płyty:
Tabliczka znajduje się na spodniej stronie urządzenia

Mikrofalówki:
Tabliczka znajdę się na tylnej części obudowy

Okapy:
Tabliczka znajduje się wewnątrz okapu, należy wyjąć filtr

Numer seryjny jest 10 cyfrowy i rozpoczyna się od cyfry 1, np. 1610020012 lub 16-100200-12.

Chłodzenie

Jeśli słychać jej pracę, sprawdź pytanie nr 2 – jeżeli to nie rozwiązało problemu, skontaktuj się z naszym serwisem. Jeśli nie słyszysz pracy chłodziarki, upewnij się, że jest właściwie podłączona oraz że w pomieszczeniu, w którym znajduje się chłodziarka, panuje temperatura powyżej 16 stopni. Jeśli temperatura jest niższa, chłodziarka automatycznie przerwie pracę.
Sprawdź ustawienie termostatu. Jeśli ustawiony jest na poziom 2,5°C – podnieś ją. Jeśli na lodówce z wyświetlaczem ustawiony jest na poziomie 6°C lub 8°C – obniż ją na 4°C.
Sprawdź ustawienia termostatu. Powyżej poziomu 2,5 chłodziarka będzie częściej się włączać, a powyżej 4-5 – pracować stale. Optymalne ustawienie dla lodówki z wyświetlaczem to 4 dla komory chłodzącej oraz -18 w zamrażalniku.
Sporadyczne pomruki, bulgotanie i trzaski to normalne odgłosy wydawane przez czynnik chłodzący rozprężający się w układzie chłodzenia. Jeśli uważasz, że Twoja lodówka jednak pracuje za głośno, skontaktuj się z naszym serwisem.
Chłodziarka sygnalizuje, że w środku podniosła się temperatura – możliwe, że urządzenie było otwarte dłużej niż zwykle lub w środku znalazło się dużo nowej, niewychłodzonej zawartości. Jeśli „alarm” będzie świecił się dłużej niż 24h, skontaktuj się z naszym serwisem.
W chłodziarkach z systemem statycznym (nie No-Frost) to normalne zjawisko. Jeśli woda skrapla się na ściance modelu z technologią No-Frost, skontaktuj się z naszym serwisem.
Sprawdź ustawienie termostatu. Jeśli wszystko jest w porządku, skontaktuj się z naszym serwisem.
Sprawdź, czy odpływ chłodziarki został wyczyszczony. Jego lokalizację oraz sposób czyszczenia znajdziesz w instrukcji obsługi urządzenia.
Chłodziarki Beko nie zawierają żadnych elementów zapachowych – również czynnik chłodzący jest bezwonny. Odłącz lodówkę od prądu, dobrze ją wyczyść, a następnie wywietrz. Brzydki zapach powinien zniknąć.

Jeśli Twoja lodówka posiada filtr antyzapachowy/węglowy, może zaistnieć potrzeba jego regeneracji. Zdejmij filtr zamontowany na tylnej a następnie połóż w nasłonecznionym miejscu na 12 godzin. Po tym czasie włóż go ponownie na swoje miejsce – brzydki zapach powinien zniknąć.
Jak najszybciej skontaktuj się z naszym serwisem.
Drzwi można przełożyć we własnym zakresie, nie tracąc gwarancji - nie ma konieczności korzystania z usługi serwisowej, która w takim przypadku byłaby płatna.

Pranie

Sprawdź podłączenie do gniazdka, a zwłaszcza czy nie zamokło.
Przede wszystkim sprawdź, czy pralka odpompowała wodę po poprzednim praniu (jeśli nie, sprawdź pytanie 12) drożność węża doprowadzającego wodę do pralki (i to, czy woda jest odkręcona). Jeśli wąż jest drożny, zresetuj pralkę wg instrukcji. Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się z naszym serwisem.
Zresetuj pralkę wg instrukcji. Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się z naszym serwisem.
Wyczyść dokładnie szufladę na detergenty (możesz wyjąć ją w całości) – zwróć szczególną uwagę na otworki, którymi do szuflady wlewa się woda.
Zmniejsz ilość wlewanego płynu do płukania. Bęben może zatrzymać się także, kiedy uaktywni się system antypienny.
Sprawdź, czy pralka nie jest przeładowana i ewentualnie usuń część wsadu. Jeśli nie, sprawdź, czy pralka wylewa wodę i czy był czyszczony filtr (sprawdź pytanie 12). Jeśli wszystko wydaje się być w porządku, skontaktuj się z naszym serwisem. Bęben może zatrzymać się także, kiedy uaktywni się system antypienny.
Jeśli Twoja pralka jest nowa, upewnij się, że zostały usunięte wszystkie blokady transportowe.
W przypadku dłużej użytkowanej pralki – sprawdź filtr i upewnij się, że nic nie utknęło w bębnie pralki (np. fiszbina ze stanika). Jeśli wszystko wydaje się być w porządku, skontaktuj się z naszym serwisem.
Upewnij się, że pralka nie jest obciążona niewłaściwym wsadem, który jest trudny do wyważenia. Np. buty są niewielkie, ale ciężkie – ich duża ilość w pralce może zaburzać pracę bębna. Jeśli pralka nie wylewa wody, sprawdź filtr.
Upewnij się, że sprawdzenie nastąpiło podczas prania w temperaturze wyższej niż 30 stopni. Sprawdzenie tego w niższej temperaturze jest niemiarodajne. Jeśli pralka faktycznie nie grzeje, skontaktuj się z naszym serwisem.
Spróbuj wyczyścić pralkę poprzez „puste” pranie na programie czyszczenia bębna (z dodatkiem kwasku cytrynowego (wsyp go w miejsce proszku – wystarczy kilka łyżeczek)). Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się z naszym serwisem.
Sprawdź drożność węża odprowadzającego wodę, odpływ oraz filtr (wg instrukcji). Pamiętaj, że wąż odprowadzający musi znajdować się na wysokości co najmniej 40 cm nad podłogą. Jeśli wszystko wydaje się być w porządku, skontaktuj się z naszym serwisem.
Jeśli woda pojawia się z tyłu pralki, sprawdź czy wąż odprowadzający wodę nie jest uszkodzony lub źle zamocowany. Jeśli woda pojawia się z przodu, sprawdź dokręcenie filtra oraz integralność fartucha. Jeśli fartuch jest pęknięty, będzie trzeba go wymienić.
Aktualnie wszystkie modele naszych pralek posiadają zintegrowany układ piorący, łożyska są niewymienne. Trzeba jednak pamiętać, że najczęściej przyczyną awarii łożysk jest dostanie się wody do komory z łożyskami, co powoduje ich korozję. Aby się to nie powtórzyło w dobrym stanie musi być uszczelniacz i pierścień nabity na ośkę bębna. O ile dodatkowa wymiana uszczelniacza nie jest problemem (choć są to dodatkowe koszty), to jeżeli w mosiężnym pierścieniu wyrobiły się bruzdy, to zestaw i tak będzie nieszczelny, a wymiana samych łożysk pomoże tylko na krótki czas. Naprawia się wtedy skutek, nie przyczynę. Wymiany wymaga w takiej sytuacji również bęben, a wtedy jej koszt porównywalny jest z kosztem wymiany całego zespołu piorącego (a nawet większy ze względu na większe skomplikowanie naprawy). Wymiana zespołu piorącego jest o wiele łatwiejsza, gdyż nie trzeba specjalistycznego wciskania łożysk czy uszczelniania zbiornika.

W efekcie po wymianie całego zespołu piorącego mamy nową, higieniczną część, która jest podstawowym elementem pralki.
Jeśli uszkodzenie miało miejsce po upływie 6 miesięcy od daty zakupu sprzętu, wymiana elementu będzie płatna.

Zmywanie

Przede wszystkim sprawdź drożność węża doprowadzającego wodę do zmywarki (i to, czy woda jest odkręcona). Jeśli wąż jest drożny, zresetuj zmywarkę wg instrukcji. Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się z naszym serwisem.
Pamiętaj, że w przypadku zmywarek do zabudowy drzwi są wyregulowane pod kątem zamontowania na nich frontu meblowego. Jeżeli front nie został jeszcze zamontowany, drzwi będą się zamykały, bo nie są odpowiednio dociążone.
Sprawdź czystość ramion myjących. Jeśli są czyste, zresetuj zmywarkę wg instrukcji. Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się z naszym serwisem.
Skontaktuj się z naszym serwisem.
Sprawdź, czy po zakończeniu zmywania i otwarciu drzwi zmywarki z urządzenia wydobywa się para. Jeśli nie, skontaktuj się z naszym serwisem.
Sprawdź, czy ustawiasz właściwy program – zwłaszcza przy bardziej zabrudzonych naczyniach. Jeśli tak, zwróć uwagę na czystość filtra i ramion myjących oraz sprawdź, czy zmywarka podgrzewa wodę (zobacz pytanie nr 5) i czy prawidłowo układasz naczynia w zmywarce.
Na podstawie wody w kranie sprawdź twardość wody w swoim ujęciu (specjalny pasek dołączony jest do zmywarki lub można kupić go np. w sklepie zoologicznym, przed pierwszym zmywaniem należy sprawdzić twardość wody), a następnie dostosuj poziom twardości wody w zmywarce. Jeśli to już zostało zrobione, wykonaj zmywanie odkamieniające (sprawdź instrukcję urządzenia). W przypadku twardej wody upewnij się, że prócz specjalnych tabletek stosujesz w zmywarce także sól.
W zbiorniku na sól zawsze musi znajdować się woda przed nasypaniem soli, jeśli jej nie ma to należy wlać szklankę wody, a nastepnie uzupełnić sól. Po dosypaniu soli pamiętaj zawsze o jej zamieszaniu. Kontrolka soli może świecić się jeszcze 3-4 zmywania po uzupełnieniu.
Pamiętaj, że w przypadku zmywarek do zabudowy duża waga frontu lub zły naciąg linek może sprawiać, że drzwi urządzenia będą opadać. Jeśli masz pewność, że pod tym względem wszystko jest w porządku, skontaktuj się z naszym serwisem.
Błąd oznacza zalanie systemu antyzalaniowego. Należy odłączyć urządzenie od zasilania, a następnie przechylić zmywarkę do tyłu - z dołu i z tyłu urządzenia wypłynie nagromadzona woda. Następnie proszę sprawdzić poprawność podłączenia odpływu. Po wykonaniu powyższych czynności, należy włączyć sprzęt na dowolnym programie, by sprawdzić, czy działa poprawnie.
Błąd oznacza brak wody. Sprawdź dopływ wody do zmywarki.

Gotowanie

Jeśli posiadasz kuchenkę/piekarnik z zegarem elektronicznym, musisz go ustawić – w przeciwnym wypadku urządzenie się nie włączy. Jeśli mimo to urządzenie się nie włącza – skontaktuj się z naszym serwisem.
Opis czyszczenia szyby piekarnika znajdziesz w instrukcji dołączonej do urządzenia. Czyszczenie nie jest usługą realizowaną w ramach gwarancji.
Upewnij się, że właściwie użytkujesz urządzenie. Wymienione uszkodzenia nie podlegają naprawie gwarancyjnej, chyba że urządzenie jest nowe.
Odkręć na kilka sekund palnik i posłuchaj, czy ulatnia się gaz (możesz spróbować odpalić palnik zapalniczką lub zapałkami; jeśli nie, w żadnym wypadku nie próbuj samodzielnie udrożnić połączenia – musi to zrobić wykwalifikowany gazownik). Jeśli tak, sprawdź czy działa iskrownik. Sprawdź, czy płytki palnika nie są zabrudzone.
Sprawdź czy na płycie nie wyświetla się komunikat „U”. W takim wypadku płyta nie wyczuwa garnka – jest on nieodpowiedni do płyty indukcyjnej. Użyj garnków przeznaczonych do płyt indukcyjnych, dno garnka musi być płaskie i wykonane ze stali.
Sprawdź instalację elektryczną, upewnij się czy został zastosowany bezpiecznik jest 16 A. Płytę musi podłączyć uprawniony elektryk (nie dot. modeli z wtyczką).
Masz pytanie? Napisz do nas!
Masz pytania?
Zapraszamy na czat z naszym konsultantem.
Beko